Manifestimme paremman kaupunkielämän puolesta

Me uskomme, että vetovoimainen kaupunkiympäristö luo yhteistä hyvää. Kun ihmiset viihtyvät ja voivat hyvin, liikkeenharjoittajat menestyvät ja luovat työpaikkoja. Samalla kiinteistöomistajien investoinnit tuottavat, jolloin he voivat kehittää omistuksiaan/kiinteistöjään edelleen. Siksi haluamme suunnitella ja toteuttaa vetovoimaista rakennettua ympäristöä.

Haluamme tehdä töitä avoimesti ja hyvällä keskinäisellä luottamuksella arvostaen asiakkaan ymmärrystä omasta liiketoiminnastaan sekä omaa osaamistamme laadukkaasta suunnittelutyöstä ja erinomaisesta projektien johtamisesta. Elinvoimaisten ratkaisujen näkeminen katukuvassa, osana ihmisten arkea, pitää työnteon mielekkäänä ja tulevaisuuden näkymät korkealla!

Amerikan stoori

Vetovoimaisen konseptin kehitys vaatii kokemusta, tutkimusta ja luovaa näkemystä – oli kyse maailman parhaasta viinibaarista tai kauppakeskuksen toimialajakaumasta. Menestyneet hankkeet kiinteistöjen, kaupallisten toimijoiden ja kaupunkien kanssa ovat tuoneet meille laajaa näkemystä vetovoimaisten konseptien rakentamiseen mittakaavasta riippumatta. Haluamme ymmärtää toimintaympäristöämme laajasti ja hyödyntää näkemystämme asiakkaidemme parhaaksi.

Amerikan liikeidea vuonna 2004 oli kahden arkkitehdin Sami Maukosen ja Teemu Nojosen osaamisen yhdistäminen. Ajatus tehdä ”brändättyjä kaupallisia tiloja” syntyi Samin arkkitehti- ja Teemun brändinrakennustaustan pohjalta. Tunnetuille brändeille kuten Pfizerille ja Sampo-pankille tehdyt tilasuunnitelmat pitivät tiimin kiireisinä. Ensimmäinen suunnittelemamme kauppakeskuskokonaisuus avattiin vuonna 2005 Rukalle.

Yhteistyö sekä käyttäjien että kiinteistöjen kanssa on tuonut asiakaslähtöistä näkemystä myös kaupunkiympäristöjen kehityshankkeisiin. Amerikka suunnittelee tiloja ja kiinteistöjä sekä toimii konsulttina aluekehityshankkeissa. Amerikka on menestyvän urbaanin ympäristön kehittäjä jokaisella osa-alueella.

Palvelumme

Tilakonseptointi ja -suunnittelu

Lue lisää

Kiinteistöjen konseptointi ja arkkitehtipalvelut

Lue lisää

Kaupunkiympäristöjen kehitys

Lue lisää

Mistä nimi Amerikka?

Amerikka haluaa ravistella alan yleisiä käytäntöjä ja olla suunnannäyttäjä. Amerikka on toimisto, jossa voi toteuttaa unelmia. Ja niitähän Amerikassa toteutetaan – omia ja asiakkaiden unelmia!

Amerikan asiakkaita

Auratum kiinteistöt / Botta / Cavendo / Citycon Finland / Elo Työeläkevakuutusyhtiö / eQ Asset Management / Espoon kaupunki, Kaupunginmuseo / Espresso House Finland / Forum Marinum / H2H Performance / Helsingin kaupungin liikenneliikelaitos / Helsingin poliisilaitos / Helsingin Satama / Helsinki Allas / HOK Elanto / HYY Yhtymä / Indoor Group / Jungle Juice Bar / Kamppi Center Holdings / Kanresta / Kauppakeskus Ainoa / Kauppakeskus Hansa / Kauppakeskus Itäkeskus / Kauppakeskus Kaari / Kauppakeskus Sello / Kauppakeskus Plaza / Kauppakeskus Valkea / Liiketalo Lanterna / Lahden kaupunki / Lähitapiola / NextGames / Rajala Pro Shop / Osuuskauppa Arina / Sinebrychoff / Playraven / Porvoon kaupunki, Kulttuuripalvelut / Rautakesko / Redland / Remedy Entertainment / Royal ravintolat / Select Service Partner Finland / Senaatti-kiinteistöt / Skanska / SOK / Stockmann / Suomen Messut / Tampere-talo / Tiedekeskus Heureka / Torikapitaali / Trevian Asset Management / Unilever Finland / Unity Technologies Finland / Veikkaus / VR-Yhtymä / WSP Finland / YIT Rakennus