Faktat

Kohde:
Stockmann Jumbo, Vantaa

Asiakas:
Stockmann Oyj

Ajankohta:
2019-2021

Laajuus:
5 500 m²

#designbyamerikka:
Konseptisuunnittelu sekä sisustus- ja myymäläkalustesuunnittelu yhteistyössä Stockmannin kanssa

Top 3

  • Päähuomio erinomaisessa ostokokemuksessa
  • Myymälän erilaiset ja erottuvat focus-pisteet
  • Palvelujen esille tuominen

Työryhmä

  • Stockmann
  • Suunnittelutoimisto Amerikka Oy: Jussi Salmivuori, Sami Maukonen, Matias Hietanen, Fred Ash, Tomi Jokinen, Bahareh Bastani
  • Pääurakoitsija: Cruler Oy, Kalustetoimittajat: Expedit Oy, Karka Oy, Lattiat: Laattamaailma Oy, Alakatot: Sisärakennustekniikka SRT Oy

Jumbon Stockmann satsasi ostokokemukseen

Stockmann Jumbon myymäläuudistus tukee tavaratalon uudistunutta muotiin, kosmetiikkaan ja kotiin keskittyvää tuotevalikoimaa. Uudistuksessa päähuomio kiinnitettiin erinomaiseen ostokokemukseen: osastot ja brändit erottuvat selkeästi, tuoteryhmät on sijoitettu kohderyhmien mukaisesti ja palvelut ovat hyvin esillä. Huomiota kiinnitettiin myös yllätyksellisyyteen: ilmeiltään voimakkaat ja mielenkiintoiset fokuspisteet erottuvat myymälätilassa. Ne ovat monikäyttöiset ja niitä on helppo muuntaa. Uudenlaisissa sovituskopeissa sovitustapahtuma on nostettu uudelle tasolle – ne ovat visuaalisesti näyttäviä, luovat rytmiä myymälätilaan ja löytyvät helposti. Sisään astuessa myymäläkokemus alkaa heti myymälän shopfront-rajalta, kun perinteisistä pääkäytävistä luovuttiin.

Näyttävä aula toivottaa tervetulleeksi

Jumbo Stockmannin ostokokemus alkaa jo kauppakeskuksen uudesta aulasta, jossa Stockmannin näkyvyyttä parannettiin tuomalla sinne myymälän materiaalimaailma ja tunnelma sekä luomalla aulaan selkeä myymälään johdattava näyttävä alakatto valaistuksineen. Aulaan luotiin viihtyisä oleskelupaikka viherkasveineen. Kauppakeskuksen kaksikerroksisen pääaulan sisäjulkisivut uudistettiin näyttäväksi kokonaisuudeksi, joka tuo näkyväksi uudistuksen ilmettä pidemmälle kauppakeskuskäytävälle.

 

Lue lisää