Faktat
Kohde:
Mall of Tripla, Helsinki
Asiakas:
YIT Suomi Oy
Ajankohta:
2015
Laajuus:
115 000bm²
#designbyamerikka:
Mall of Triplan Design Manual, ravintolakonsepti ja pyöräilykonsepti
Top 3
- Mall of Tripla on ainutlaatuinen kauppakeskus, jossa ravintola-, vapaa-ajan ja viihteen palvelut ovat korostuneet
- Ravintolakokonaisuus on Suomen suurin
- Valmistuessaan Mall of Tripla on liiketilojen määrältään Suomen suurin
Työryhmä
- Amerikka: Sami Maukonen, Teemu Nojonen, Jere Gröhn, Matias Hietanen, Topi Männynsalo, Fred Ash, Mervi Karvinen, Tomi Jokinen, Taija Maunu, Jussi Salmivuori, Olli-Pekka Vaija, Emma Penttinen ja Julia Teeriaho
- Arkkitehdit Soini & Horto
- Sweco arkkitehdit
- Retail Flow Finland
- Soupster
Mall of Tripla
Mall of Tripla valmistui Pasilaan lokakuussa 2019. Se on kansainvälisen tason kauppakeskus Suomen tutkitusti parhaalla paikalla. Mall of Tripla on on osa Triplan kaupunkikeskusta, jossa on kauppakeskuksen lisäksi rautatieaseman sisällään pitävä joukkoliikenteen hubi, torimaisia kokoontumispaikkoja, suomen suurin ravintolakokonaisuus, hotelleja, toimistoja ja asuntoja. Korttelit yhdistävä Mall of Tripla näyttää suunnan uuden ajan kaupalle. Se yhdistää fyysisen ja virtuaalisen, myyjän ja ostajan. Mall of Triplassa kansainväliset huippubrändit ja uudenlaiset ruokakonseptit kohtaavat ympäristössä, joka tulvii aitoa elämää.
Design Manual by Amerikka – Jokaisella kerroksella on ainutlaatuinen tunnelma ja profiili
Amerikka oli mukana Mall of Triplan suunnittelussa. Laadimme yhdessä YIT:n, kaupallisen konsulttitoimiston, Triplan arkkitehtitoimistojen sekä muiden asiantuntijoiden kanssa kauppakeskuksen Design Manualin, laajan suunnittelua ja toteutusta ohjaavan dokumentin, jossa on esitetty yleisten alueiden design-ratkaisut sekä ne keinot joilla kaupallisten toimijoiden tarpeet huomioidaan osana laadukasta kokonaisympäristöä. Design Manualin jokainen päätös perusteltiin tutkitulla tiedolla ja parhaiden asiantuntijoiden kokemuksella. Mall of Triplassa tarina, tunnelma ja kerrosten visuaaliset konseptit selkeyttävät asiakaskokemusta, helpottavat liikkumista ja inspiroivat ostoksiin. Design manuaalin tavoitteena oli luoda Mall of Triplasta viihtyisä, houkutteleva ja kaupallisesti toimiva kokonaisuus, yhdistää Triplan eri osat toisiinsa ja liittää sisätilat osaksi rakennuksen kokonaisarkkitehtuuria.
Ravintolakonsepti – Ruoka ja juoma kauppakeskuksen vetovoimatekijänä
Mall of Triplassa ravintolat ovat tärkeässä roolissa. Ravintolakonsepti on rakennettu siten, että erilaiset toimijat ja liikeideat sopivat yhteen kuluttajien tarpeiden ja asiakaskierron kanssa ja jokaiselle ravintolatilalle löytyy juuri oikea vuokralainen. Mall of Triplassa yhdistyvät kiinnostavat indie-toimijat, herkkupuodit ja suositut megabrändit. Ravintolakonsepti kertoo miten ravintolapalvelut kytkeytyvät kaupunkikeskuksen toimintaan ja varmistaa, että oikea kysyntä ja tarjonta kohtaavat kaikilla liikepaikoilla kaikkina aikoina. Ravintolakonsepti on laadittu yhdessä Soupster Oy:n ja YIT:n kanssa.